Skip to main content

Cinta dibalik batu episode 1

Kisah tentang Nur irdina syazlina yg periang, cantik juga kdng2 keras kepala jugak tapi bila dia jadi manja semua cair ...😆

        Bunyi jam ditelefon mematikan semua mimpi2 indah waktu untuk menjalani permulaan hari yg baru. Bunyi itu berhenti bila hanya menekan dismiss senyi seketika tapi bunyi pintu dibuka dengan kuat mengejut org yg ingin memulakan mimpi semula.

   "Ina bangunlah ina,inaa.. , ina nnti kau lambat gi class kau ada class pagikan harini..
    " hrmmm...." Hanya itu yg di balas sungguh menyakitkan hati.

   Ish dia ni bila dh tido susah nk bangun kena guna taktik selalu ni hihihi...
 
     "Ina ada kucing bawah katil kau, " sambil membuat bunyi kucing, apa lagi terlompatlah dia terus memeluk kawan baiknya itu..

      "Mana kucingg!! "Terus segar mata ina,  apa lagi gelak besarlah kawannya itu..

     "Asal kau gelak mana binatang berbulu tu, sha!! " ina masih tidak tahu yg dia di tipu oleh sha..

Apabila sha berhenti ketawa dia terus batuk kerana dia telah mengeluarkan suara gelakan langsuirnya sampai kering tekaknya..

     "Kau ni senang betul percaya bila masa aku ada bela kucing, kau ingat kucing tu apa tetibe muncul.

  Ina terus membuat muka muncung itik, sha kembali ketawa..

     "Aku pun pelik jugak kau ni kucing pun takut bukan main comel je kucing kau takut". Sambil duduk di sebelah ina..

      "Panjang citernye aku nk bagitahu kt kau kenapa aku takut kucing nnti kau boring aku ni bukan tk kenal kau bila citer panjang2 kau cepat boringkan"....

       "Tahu je kau ni kan, dh gi mandi ada masa sikit ni           untuk kau nk mandi dulu lepastu solat tkkan kau nk jadi kambing dlm kelas tk mndi nnti bau buat malu je"...

       "Pukul berapa dh ni"?, " kata ina sambil mengosok mata..

        "Dh pukul 6 suku, kelas kau pukul 8 pagi kan" ..

         "Ish kenapa tk kejut awal2"..., sambil bangun dn terus ke bilik air... Sha pun mengelengkan kepalanya...

         Lagi 2 minit jam akan mununjukkan pukul 8 dalam keadaan tergesa-gesa ina telah terlanggar seorang lelaki...
        
           "Lain kali mata letak lagi kt lutut sampai badan aku yg tough ni kau tk nmpk, kesian cntik2 buta pulak"..
        
          "Helloo... Sedap kau je kan kata aku buta klu aku buta kau tu tk de mata ke?..    Sampai aku yg cantik ni pun kau tk perasan"....

        "Gilaa.... "Kata lelaki tu sambil terus berlalu pergi..

   Ina terus melihat lelaki itu berlalu pergi sambil memberi jelingan...  

    Disebabkan lelaki tu ina telah terlewat ke kelas ina didenda bersihkan kelas lepas balik...

      " ermmm... Penatlah aku nk balik.. "

   
      "Buat kerja tu betul2" kata suara di belakang ina..

      "Sibuklah kau Razz bolh kau balik tk kan dh lambat.. "

     "Alah kau ni aku baru nk tolong tak pelah org tu tk sudi sapalah kite ni... "

      "Dramalah kau, betul nk tolong aku ke ni?..

      "Entahlah nk tolong ke tk eh.. "

       "Ish kau ni cepatlah nk tolong ke tak?.. "

       "Ye aku tolong.. "

       "Yeah terima kasih kaulah sahabat aku Razz thank you so much"... Sayang kau...

      
       "Klu bolh aku tk nk cuma jadi kawan kau ina aku nk lebih dari tu.."Tapi kata2 tu ku simpan dihati..

Comments

Post a Comment